lördag 16 november 2013

Finvädersfiske!



Sista tiden så tycker jag att alla dagar man haft möjlighet till fiske så har vädret inte riktigt varit med mig, regn och kraftig blåst har satt stop för mitt fiske och många dagar har fått ställas in och andra dagar så har svordomarna över våra väder sajter haglat.
Idag var det andra bullar och det skulle bli en fin dag med sol och lite vind så jag var rejält taggad.

Var nere vid rampen vid när det ljusnade och såg att det låg rätt grov sjö från natten kvar som slog rätt in i rampen så det var lite struligt att komma ut men det gick bra till slut.

Börjar leta ekon och hittar ett par fiskar som enbart inspekterar jiggen för att sedan sakta sjunka undan.
Jag skulle fiska själv ett par timmar innan gösexperten lakeflower skulle gästa skutan och precis innan jag ska in till land för att hämta honom ser jag ett bättre eko som nästintill direkt går upp och smäller på min slime stenhårt.

Fisken tas hårt och snabbt därefter ligger en kort välmatade gös i håven, gött dem är inte omöjliga idag!
5140g
Hämtar upp Lakeflower och sen byter vi område men där kör vi några timmar innan vi byter plats då vi inte hittade några ekon.
Runt lunch och på eftermiddagen hittar vi en hel del bra fiskar men dem är toksura innan Lakeflower släpper på ett bra eko.
Fisken tvekar inte länge och smäller på stenhårt och Niclas får känna på lite gung i spöet.
Lakeflower 5000g blankt
Skönt nu hade vi båda fått varsin fisk och det var allt som vi lyckades lura upp idag.
Det blev en fin dag på sjön och tack för trevligt sällskap.

P.s Dem som missat filmen tolvan ska defenitivt gå in och se den, fantastiskt bra och välgjord film med brutala gäddor. Riktigt bra jobbat!

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar