tisdag 27 augusti 2013

Bra fiske idag igen



De senaste dagarna har vädret varit helt underbart och jag har haft ledigt från jobbet vilket har gjort att det blivit en hel del tid på sjön.
Tog lite sovmorgon denna dag och började inte fisket förrens vid halv åtta tiden och fisket satte igång direkt.
Första släppet och en krokad fisk och det kändes som att detta kan bli en bra dag.
Körde på och fick några mindre gösar och som ville smaka på lite gummi. Fisket löpte på bra med några fiskar strax under 5 kg.
4920g
Hittade ett par bättre ekon men de var bara uppe för inspektion för att sedan glida undan. Körde på och hade helt okej mängdfiske vilket va skoj.

Runt middags tid så ser jag ett bättre eko och jag sänker sakta ner jiggen mot fisken men får ingen reaktion alls, nöter på 4-5 minuter när det plötsligt blinkar till på skärmen och gösen börja sakta stig och stannar vid jiggen för att ca 20 sekunder smälla på utav bara fan.
Fisken går väldigt tungt och gör långa rusningar och jag tänker gädda men sen kommer dem tunga knyckarna och pulsen stiger till skadliga nivåer och gösen vägrar komma uppåt utan gör flera rejäla språng ner mot djupet igen.
Vid detta laget så börjar jag fundera på vad som sitter i andra änden och när hon bryter ytan så ser jag en välkonditionerad gös men tyvärr är hon lite för kort i rocken för att nå en riktig topp vikt men vågen stannar på 7700g och mäter in på 92cm.
7700g 92cm
Tyvärr så ville inte kameran starta så det blev bara en snabb bild med mobilen då gösarna måste tillbaka snabbt i det varma vattnet då dem kör slut på sig totalt i fighten.

Efter denna fisken så dör fisket av totalt och börjar skygga mycket för båten och bara några mindre fisk landas.
Jag funderar efter några timmar att bryta då jag hittar ett nytt eko och fisken tvekar inte många sekunder innan den stiger och klipper jiggen stenhårt.
Fisken vägs till fina 6160 gram och det får avsluta dagen och jag åker hemåt.
6160g 
 Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar