tisdag 20 augusti 2013

Äntligen lite fiske igen

Fisket har dem senaste veckorna blivit väldigt lidanade då alla de dagar jag varit ledig så har vinden legat på för hårt för att du ska kunna bedriva ett vettigt pelagiskt fiske.
Men idag så skulle det vara hyfsat väder och klockan ställdes tidigt för att ta vara på dagen riktigt då vinden skulle öka framåt eftermiddagen.
Det märks att hösten är på ingång då det endast var 4 grader varmt när jag satte mig i bilen, så det var mössa på!

När jag kommer fram till sjön såg jag att vattnet sjunkit extremt mycket senaste veckorna och det skulle kanske bli problem att ta sig ut. Men det gick tillslut och då kommer nästa problem dimman.

Dimman låg tjock så det blev tomgångs körning ut så det tog lite extra tid att komma ut på platsen men där ute lättade det rätt fort och det kändes glödhett förutom att det kanske varit för kallt inatt.
Gösarna var väldigt försiktiga och var bara upp och petade på gummit och några mindre landades innan jag hittar ett bättre eko.

Sänker ner jiggen och lirkar med den i ca fem minuter innan jag ser en reaktion och efter en kort tid kommer ett hugg.
Krokar fisken och ganska snabbt ligger en tunn gös som ändå tynger ner vågen till 5800g.
5800g
Fiskar vidare och några mindre fiskar får syna insidan av båten. Hittar någon bättre fisk till som inte vill hugga och sen blir det totalt koma och inte en bättre fisk hittas så jag väljer att bryta vid halv tre tiden.
Nu blir det jobb ett par dagar innan det blir en långledighet och förhoppningsvis mycket fiske!
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar