söndag 25 augusti 2013

12 timmars på sjön

Efter en del jobb och väldigt tråkigt väder de sista veckorna så var det nu dags för ett pass i bra väder vilket är på tiden.
Klockan ringde tidigt men var pigg och heltänd på en ny heldag på sjön. Rampade i vid sex tiden och gav mig iväg ut mot jaktmarkerna.
Som vanligt är det väldigt få med bättre ekon men dem finns där ute någon stans.

Det skulle dröja någon timme innan jag hittar ett bättre eko som smyger upp och nyper till jiggen lite i stjärten bara och jag missar den fisken.
Det märks att dem är lite sura då juniorerna bara biter över stingern och det är inga hårda hugg utan mer är och lyfter i gummit.

Fiskar på och hittar ett till bättre eko upp mot en brant där det sluttar ut mot djupare vatten, doppar ner en westins jigg och fisken smyger sakta upp och hugger direkt och känner direkt att det är lite mer tyngd i denna fisken.
Fisken bjuder inte upp till någon jätte kamp som de gjort dem sista veckorna då dem är helt galna och kör på.
Fisken gör lite rusningar när den närmar sig ytan och jag kan se en bra fisk bryta ytan. Håven kommer fram och säkra henne och hon mäts och vägs innan hon får friheten åter.
95cm

7120g
Fisken har tyvärr ingen rygg alls att tala om vilket gör att vågen stannar på 7120g vilket är en riktigt bra fisk.
Klockan är nu strax efter åtta och dagen har börjat perfekt, efter detta så hittar jag knappt ett vettigt eko förutom en fisk runt 4,5 kg.
Kör fram till sex på kvällen då jag bryter och jag inte har haft kontakt med någon bättre fisk och ger mig hemåt för att ladda inför nästa dag.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar