söndag 16 juni 2013

Skön dag på sjön

Fiskade ett pass nu igen och hade denna dagen strålande sol och mindre vind än som utlovats så det blev en kanon fin dag på sjön.
Fisket var bra på tidigt förmiddag och sen eftermiddag.
Första fisken som landades var en godkänd fisk på 4680g.
4680g
Det fick vara en bra start på dagen och efter någon timme så hittade jag ett bättre eko som inte ville stå still så jag fick jaga runt på henne ett tag och efter lite trixande så kunde jag få henne till ett hugg.
Sen blev det tunggung i spöet och pulsen ökar stadigt.
Det är helt sjukt vad dem krigar just och fisket blir extra roligt.
Efter några minuter så ligger hon i håven och krokas av och ska få vara med på några bilder.
7840g 94cm
Vägs till 7840g och 94 cm innan hon får friheten åter för att växa på sig. Fisken högg på Westins jiggen färgen slime som har blivit en riktigt favorit för min del.

Sen dör fisket av totalt och bara någon mindre ströfisk landas men efter 5 timmars båtåkande så börjar jag hitta några fiskar att släppa på som inte tvekade på att hugga.
5000g

5700g
Dessa två fiskar fick sätta punkt på denna fiskedagen.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar