söndag 2 juni 2013

Finvädersfiske

Äntligen så visade för en gångs skull inte massa vind utan det skulle vara precis lagom med en härlig sol. Körde ut rätt tidigt och började fiska redan vid halv 7 på morgonen den underbara sommar morgon.
Letade fisk och letade efter mer fisk men dem var totalt bortflugna, hittade några enstaka mindre fiskar som var huggvilliga men efter 3.5 timmes letande så gav jag upp.

Packade ihop sakerna och drog in mot land för upptrailning för ett sjöbyte mitt under passet. Detta har jag aldrig gjort innan utan brukar nöta på och hålla mig till taktiken jag lagt upp innan jag åkte ut.
Men just idag så kändes det så iskallt i sjön så jag tog beslutet att byta.

Fem mil senare så var jag ute igen. Hittade direkt några ekon men som bara var uppe och tittade på jiggarna utan att hugga i vanlig ordning.

Körde på ett tag innan jag hittar yttligare ett fint eko som efter många om och men tok sväljer hela betet. Har aldrig haft en sådan djupkrokning som då och återigen var det Westins "slime" som var poppis hos gösta.

Känner direkt att det är en bra fisk med fina knyckar i spöet och efter en rätt odramatisk fight så landas en fin gös.
87cm

6240g
Efter denna fisken så farsvann all fisk i takt med att sjön la sig som en spegel.
Lyckades några timmar senare hitta en fisk som stog ganska högt i vattnet och första gången så missade den jiggen och mothugget brändes men hittade fisken igen och nästa gång så gör hon inga misstag.
Hon skulle bara ha denna jiggen och tog stenhårt.
Bra Bild!! 4500g
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar