onsdag 12 juni 2013

Nytt fiskepass i finväder

Nu har det äntligen varit lite bättre väder här ett tag, denna turen var väldigt lugnt på morgonen men vinden ökade under dagen men det gick att ha hyfsad kontroll på grejjerna.
Var ute på sjön rätt tidigt och hittar direkt ett eko. Släpper och den stiger för att kolla men vägrar bita över gummit och simmar sin väg.
Hittar nästan direkt en ny fisk och den stiger sakta upp och hugger, bra start på dagen.
5080g
En perfekt start på dagen.
Fiskar på och direkt hittar jag ytterligare ett eko som efter lite trixande kommer upp och hugger.
Ny fisk på kroken och efter en stund ligger hon i håven.
6080g
Hmm vad är detta nu, två fiskar hugger efter varandra. Det är man ju inte direkt van vid och förhoppningarna skruvas upp rejält för dagen.
Men istället så blir det segare och några mindra fiskar innan nästa bättre fisk kliver på precis i slutet av fiskedagen.
5360g

 Då blir det ju ett dilemma om man ska kriga på 3-4 timmar till eller man ska nöja sig med sina 11 timmar och vara nöjd och belåten och möta soffan hemma istället.
Denna gången blev det andra alternativet och jag packade ihop prylarna och begav mig hemma.
Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Hej!! När du fiskar vertikal, kör du med elmotor ? Retar du upp fiske med rykningar eller håller du jiggen stil i vattnet? Vad kör du med för färger, går du efter väder? Soligt, ljusa färger?? Mvh

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag kör med bensin motorn när jag letar och går sedan över till elmotorn när jag finjusterar / håller mig mot vinden.

    Hur jag fiskar är olika från olika sjöar och vilket humör gösarna är på. Men hellre för lite rörelse än för mycket.

    Färgerna beror på väder och hur klart vattnet är men fiskar med mer skrika färger vid solljus och lite dovare vid mulet väder.
    Skitfiske

    SvaraRadera