fredag 7 juni 2013

Fortsatt bra fiske

Ännu en dag på sjön gav resultat, började fisket tidigt på morgonen fast det inte brukar vara speciellt hett med det pelagiska fisket då.
Men idag kunde jag efter någon timme hitta ett bättre eko men den vägrade stå still och jag fick jaga runt på den ett tag innan jag kunde visa jiggen för den och fisken stiger efter en stund upp och dunkar på.
Efter en tuff drill så ligger hon i håven.
9080g

95cm
Fiskens sträcker sig 95 cm och tynger vågen till 9080g och hugget kom återigen på en Westin i färgen slime.
Detta blev en kanonstart på dagen men sen blir det svårt och inga bättre fiskar lokaliseras. Det blir mycket leta och dem få ekona man fiskar på vill inte vara med och leka.
Därimot så hittade jag en camo som var sugen och small på stenhårt och det blev en tuff drill innan jag kunde få upp henne.
Bra sommar kondis, 9,2 kg 106 cm.

9200g  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar