fredag 15 juni 2012

Nytt härligt göspass

Kom ut runt 8 tiden på morgonen och på första fisken jag hittar släpper jag jiggen och den stiger sakta upp och tar jiggen, fisken är otroligt stark och kämpar på riktigt bra.
Efter några minuters kamp så kan jag håva den och konstatera att man fått en kanonstart på dagen.
Fisken kunde vägas till 6640 och 87 cm.

Direkt efter hittar jag ett nytt eko som också sakta stiger mot jiggen och klipper stenhårt. Denna var mindre och låg på 4320 men en helt okej gös.
 Efter detta ser jag ytligare 2 bra ekon som endast kommer upp nyfiket och granskar jiggen innan dem väljer att avvika från platsen.

Kör vidare men hittar nu inte en vettig fisk på 4 timmar, det känns riktigt segt men efter en lättare regnskur hittar jag ett bra eko.
Släpper ner och det är en väldigt trög fisk till en början men sen så smäller det till i spöet och ekolodet hann inte äns ge utslag att fisken steg mot betet.
Stenhård attack men som man misstänkte så var det en gädda runt 5-6 kg.
 Får på samma fisk en gös runt 3.5 kg.

Efter detta så ska det ta 3 timmar till nästa hugg period.
4900 gram

Har en tid att passa och när det väl började hugga igen då jag fick en på 4900 plus en på 4kg så ville man ju inte åka hem.
Körde på den sista kvarten och lyckas hitta ett eko som var riktigt, riktigt seg och jag fiskade på den 4-5 gånger innan den sakta steg mot jiggen och högg stenhårt.
5640g och 85cm lång.
Det fick bli dagens sista fisk.

Nöjd med dagen fick jag åka hemåt.

Har haft bilen på verkstan hela veckan och fick igår veta att dem blir försenade och den blir klar tidigast Onsdag nästa vecka så nu är man ledig 4 dagar utan bil.
Fy satan vad surt att inte kunna vara ute på sjön på sin ledighet.

Skitfiske




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar