torsdag 21 juni 2012

95 cm gös!

Har blivit väldigt lite fiske dem senaste två veckorna på grund av att jag varit utan bil i nästan två veckor samt lite jobb som satt stop för detta.
Lyckades dock komma ut på ett pass för några dagar sen som skulle bli väldigt lyckat.

Började direkt med att se ett par bättre fiskar men dem ville inte vara med och skyggade ur konen hela tiden.
Men efter ett tag så kom dem mer och mer in i matchen och det landades några mindre gösar.

Efter mycket letande så hittade jag en bättre fisk som jag bråkade med ett tag innan den gick upp för att sedan rata jiggen och krypa ner igen.
Körde ett jiggbyte och fiskade på den bra länge innan det blev någon respons. Sakta sakta steg den och ställde sig och granskade jiggen någon halv minut innan det small på.

Kände att det var en bra fisk men bjöd inte upp till någon jätte fight innan den kunde håvas.
Fisken vägdes till 8500g och mätte 95cm och glädjen var ett faktum.
Fiskade vidare ett tag innan jag hittade en ny fisk att släppa på.
Smög upp sakta och sög i sig jiggen och det kändes direkt att detta också var en bättre fisk.
Den kan lätt håvas och vägs till 5600g
 Nu har jag 6 dagar ledigt och fått tillbaka bilen så nu ska det fiskas, dock ser ju inte vädret allt för mysigt ut men det får blåsa bäst fan det vill. Jag ska ut.

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar