måndag 20 februari 2012

Regn och blåst

Fiskade även Lördag och Söndag denna helgen och Lördagens fiske var precis lika jävla dåligt som vädret.
Regn nästan hela dagens samt en frisk vind som gjorde det riktigt ruggit.
Fick en liten gös på 12 timmars nötande så det var ju som sagt långt mellan huggen.

Söndag så blev det fiske på samma sjö men på en annan plats där vi fiskade av en brant kant samt mycket pelagiskt över 10-15 meter.
Det dröjde några timmar innan första fisken tog min pelagiska mört och gösen gick iväg och jag kunde kroka en godkänd gös på 3600g.
K


Efter detta satte jag ut mer pelagiska spön och nästan direkt efter en förflyttning så högg det på en större mört och fisken gick iväg i lungt och fint tempo och mothugget satt perfekt och det tygnde på lite.
Härligt om det är en bättre gös men tyvärr var det fel sort som våldgästat min mört.

Han knappt sätta mig ner innan det var dags igen då en mindre gös hade satt sina vampyrtänder i mörten och detta var dagens sista hugg och det blev inget mer innan det var dags att åka hem igen.

Nu blir det jobb 2 dagar innan det blir två dagars fiske igen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar