onsdag 1 februari 2012

Fortsatt segt isfiske

Jag fiskade både Måndag och Tisdag och då var det en annan sjö som skulle provas.
Kom ut lite senare på Måndagen då det skulle servas lite tänder innan man fick borra hål i isen.
Fisket var fortsatt segt med några spottade mörtar och efter en dags fiske så hade jag lyckats landa 3 jr gösar innan det var dags att bryta för dagen.

Tisdagen så fiskade jag på samma sjö men idag så var gösarna som bortblåsta och gäddorna var i farten.
Fick totalt 5 gäddor och ingen gös och jag tror aldrig jag fått fem gäddor på samma dag i denna sjön tidigare, tyvärr så var det inte heller någon storlek på dem.
Nu så får jag jobba en del framöver men om det inte är för kallt för fiske så blir det en ny tur på Måndag.
Får hoppas att denna ständiga vinden från öst vänder så kanske fisket kommer igång framöver.
Skitfiske

3 kommentarer:

  1. Hur tjock är isen ?

    SvaraRadera
  2. Olika på olika platser på sjöarna. Det gäller att ta det lungt ute på isen.
    Men med dem kalla nätterna som varit nu så är det nog lungt.
    Isen i tisdags var ca 8-9 cm

    SvaraRadera
  3. Det är bara att bryta ihop o komma igen som det heter ! Var själv ute på isen idag , mer om det på hemsidan ikväll.

    SvaraRadera