tisdag 7 februari 2012

Nytt pass efter gösta

Efter 5 dagars jobb så blev det en dag ledigt och då skulle det självklart läggas en dag på isen.
Det har varit ruggit kallt ett tag nu med temperaturer under 20 minusgrader och det har troligtvis gjort att gösen varit riktigt tjurig den sista tiden.

Jag och Niclas skulle prova på lite nya jaktmarker idag men vi väntade med att åka ut tills solen kommit fram och höjt tempen några grader.
Siktet var inställt på gös men Niclas började dra två gäddor varav en godkänd.


(Niclas 7+)

Efter detta så hade jag ett fäll som jag brände mothugget på och i slutfasen hade jag yttligare ett fäll som jag krokade men steg av under hålet.
Så detta gjorde att jag fick åka hem med det härliga namnet.

Jobb ett par dagar nu innan det blir ett 4 dagars fisket till helgen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar