måndag 4 april 2011

Vinden kom och jag fick fly

Kom nu hem efter några timmars göstrolling, jag åkte inte ut på sjön förrens vid 11 tiden då det var tjockdimma så jag tog lite sovmorgon istället och tänkte fiska hela eftermiddagen.
Jag hade ett hugg ganska omgånde som tyvärr klev av efter 10 talet sekunder och det var troligen en mindre gädda som tagit mitt bete.
Efter det så var det lungt ett bra tag och vinden började ta i lite mer och då började det lossna lite is som kom drivade som man fick passa sig för.
Efter några timmar så hittar jag en fläck med lite varmare vatten och där fanns det också fler ekon så jag snurrade runt där ett tag innan det kommer ett dubbelhugg i form av en romstinn gädda runt 6 kilo och en mindre gös.
Skönt att knäcka årets båtoskuld med ett dubbelhugg!
Körde runt i samma område 30 minuter till innan nästa gös kliver på och det är också en mindre fisk strax under 2 kilo som snabbt krokades av i vattnet.
Får ut alla spön och det kommer lite kraftiga vindbyar som gör att isen längs med hela sidan släpper och börjar driva mot mig och iläggningsplatsen tar ett snabbt beslut att jag måste fly för att inte bli inklämd på land.
Upp med allt i båten och sen fullfart mot ån där man tar upp båten och jag han med mista möjliga marginal att ta mig in.
30 sekunder till och jag hade fått kraftiga problem att ta mig iland men det gick ju bra till slut.
Imorgon så blir det nog ett nytt pass innan jobbet kallar på onsdag.
Skitfiske

Dagens minsta gös

Isen jag fick fly ifrån

2 kommentarer:

  1. Det där med isen som kalvar hade jag samma "härliga" upplevelse i ¨söndags i samma sjö från kanadensaren i dimman , riktigt spännande ! Grattis till det för årstiden tidiga dubbelhugget !

    SvaraRadera
  2. Jo man blev lite smått nervös där ett tag :)

    SvaraRadera