tisdag 26 april 2011

Kvällsfiske efter gös

Körde idag ett nytt göspass och skulle fiska kvällen igen var det tänkt då jag inte orkade gå upp vid två inatt för att testa morgonfisket.
Kom ut på sjön vid 15 tiden och fick i alla beten och efter ett tag så högg det en minigös som tog i för kung och fosterland i hugget.
Efter det så hämtade jag upp en polare som gästade mig idag och vi tog på ganska kort tid 6 mindre gösar samt en liten gädda och detta hände under en ganska kort period så vi trodde det skulle släppa lite men sen dog allt tyvärr av igen och inget mer hände och vi bröt i mörkret vid 22.
Provade även stolen idag för första gången och jag är mer än nöjd så det blir bra för framtida 12-13 timmars pass :)
Imorgon blir det nog inget fiske då det ska blåsa för mycket för att vara ute på sjön och efter det väntar jobbet så kanske måndag igen om jag har en bil att låna då min ska på besöka hos verkstaden.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar