måndag 25 april 2011

Äntligen någon godkänd fisk

Idag så skulle jag testa köra ett eftermiddag/kvällspass var det tänkt. Men att vara hemma i väntan på att åka ut på sjön är ju ingen höjdare så jag stack redan vid 11 tiden.
Hade allt riggat och klart vid 12 tiden och sen kom den eviga väntan. Den första timmen gick och likaså den andra. Inte ett pet på grejjerna fast man provade det mest i form av färg, djup och olika modeller av beten.
Det var även segt för dem andra fiskarna som va ute så det var som jag trodde att bara vänta ut kvällen innan det skulle hända något.
Vid 16 tiden kom första hugget och upp kommer en mini gösta.
Sen så blev det lungt igen fram tills 18:30 tiden då andra hugget kom och detta kändes genast lite tyngre och efter ett par gungningar i spöt så bryter en fin gös ytan.
Den krokas av och vägs till 4.8 kg vilket räddade denna dagen.
Efter det så började det hugga lite och jag kunde räkna in 4 till micro gösar innan jag bröt och körde hem.
Planerar att köra ett tidigt pass imorgon men får se hur motiverad man är när klockan ringer om 3 timmar :)
Skitfiske på er!

Vacker solnedgång

4.8kg

Lillgösta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar