onsdag 22 december 2010

Nu har jag julaledigt

Nu så är dem förbaskade julborden över och det betyder 3 veckors semster. Fy satan va skönt efter en stressig december månad.
Första lediga dagen och fiskesuget va på topp, något annat som därimot inte va på topp va ju termometern som visade 23 minusgrader när jag steg upp i morse. Fan också tänkte jag då jag och Johan skulle ut och ismeta.
Detta funkar ju fan inte tänkte jag och drog iväg ett sms till Johan och sa att vi skjuter på det ett par timmar och hoppas på att tempen ökar lite då det visade varmare väder längre framåt dagen.
Så vi möttes halv 9 istället för klockan 7 som det först va tänkt.
Drog iväg i bilen och hämtade mört där doppvärmaren gjort riktigt mycket nytta då den har tinat upp hela tanken på 3 dygn då det ändå har varit runt 20 minusgrader så den får gå inatt också sen är det helt isfritt och då skall jag sätta på en timer så jag kör den ett par timmar om dagen istället.

Idag så skulle det fiskas gädda och snöslasket som tidigare låg på isen hade frusit så det va riktigt behagligt att gå omkring på isen då det endast låg 15 cm snö kvar nu.
Fisket började bra och Johan fick ganska snabbt ett fäll som resulterade i en lite gädda som klippt en död mört fiskad pelagiskt.
Sen så hände det inte mer på hela dagen men vi hade det riktigt gött i solen och hade en kanon skön dag på sjön trots den stränga kylan.


Johan sätter in ett rejält mothugg och fast fisk som resultat

Lägerelden sköter han perfekt

Riktigt fint väder med sol och vindstilla

3 kommentarer:

  1. Akta gäddorna när ni fiskar i sån kyla. de blir ju jättelätt blinda vid minusgrader.

    SvaraRadera
  2. Krokar du av dom i vattnet är det ingen fara!

    SvaraRadera
  3. Ja det gäller verkligen att vara försiktig och kroka av fisken i hålet vid sådana här temperaturer.
    Man måste ju vara rädd om dem.
    Skitfiske

    SvaraRadera