måndag 6 december 2010

Nya saker inhandlade

Fick idag hem mitt paket från orsa fiskecenter, det är första gången jag handlade därifrån och det kommer jag göra fler gånger.
Jag köpte en ismetepulka som jag troligvis kommer ha mycket användning för då det ser ut som att istiden är på ingång och öppet vatten mer denna säsongen är nog bara att glömma tyvärr.
Köpte en UTILITY SLED från bios som jag ska sätta dit lite spöhållare och lite annat småpyssel. Där ska jag sen få plats med allt som jag behöver ha med mig ut på isen och jag tror den kommer fungera bra. Den va riktigt bred så man slipper välta den i sina fotspår i djup snö vilket va ett stort problem förra vintern.
Sen så blev det en ny avkrokningmatta då den andra jag har är lite för liten till gäddfisket så det blev en från BFT, sen är det ju alltid kul att handla så det blev ett gäng nissar också som kan vara bra att ha framme i april då isen troligvis försvinner.
Det gäller ju att vara förberedd :)

Idag så blev det inget fiske för mig då jag inte ville ge mig ut ensam på dem halv dåliga isarna så prämieren blir istället på lördag.
Har istället tagit bort alla batterier, ekolod och gps samt elmotor inför vintern så det inte behöver stå ute i minusgrader hela vintern.
Simma lungt.

2 kommentarer:

  1. Är du ledig någon dag framöver? Ett litet ismetepass efter gös vore trevligt! =)

    SvaraRadera