onsdag 1 december 2010

Bara massa jobb och inget fiske

Nu så är det fullt upp på jobbet och det blir inte mycket ledigt för min del.
Isen som ligger på våra sjöar just nu är nog hållbar på vissa håll men det gäller nog att vara riktigt försiktig framöver då det kommit mycket snö som ligger och isolerar isen.
När man inte kan fiska så får man ju handla lite prylar och sådant så man inte kommer allt för långt ifrån tafsar och andra prylar.
Så igår svängde jag förbi lokala fiskebutiken och handlade lite småprylar bara för handlandets skull.
Sen när man kommer hem så råkar man ju komma in på en fiskesida och där blev det att jag beställde en ny pulka, en ny större avkrokningsmatta samt ett gäng nilsmaster vad jag nu ska ha dem till när det kommer vara istid i ca 4 månader framöver.
Men det kan ju vara bra och ha tänkte jag.
Jag hoppas att isarna har blivit så pass bra så jag kommer ut en runda på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar