måndag 16 november 2015

En fisk i båten denna turen också

Efter två dagar då blåsten satte stopp för fisket kom en bättre dag och klockan ringde tidigt så man inte skulle missa något av de korta dagarna som är nu.
Tuffade ut på sjön och fällde ner givaren och började söka ekon, körde upp och ner för branter men det var tomt med fisk.
Inte ens mindre ekon såg jag utan det var sterilt. Gick ut över lite djupare vatten där det var precis samma sak, dvs tomt.
Tog närmare 1.5 timme innan jag hittar ett bättre eko som står 8.5 meter ner och slimen i modell twinteez 8 tums som sitter på får smyga sig ner mot fisken.
Stannar en meter över och det dröjer inte länge innan hon reagerar på jiggen och smyger upp för att titta vad det är för något som kom.
Tittar på jiggen 3-4 sekunder och går efter det ut lite i sidled för att sen återingen stiga mot jiggen och hugget är bra.
Fin krokning och fisken känns inte alls tung utan simmar nästan med upp känns det som till hon är 3-4 meter under båten då hon fattar att något inte står rätt till och vill neråt igen. Pumpar på hårt och jag inser att det ändå är en bra fisk.
Hon bryter ytan och det är en kort fisk men ovanligt fin kondis och hon glider fint in i håven.
Endast 86cm, 7800g
Efter denna fisken som tog på första släppet så tar det några timmar till innan jag hittar nästa fisk, fisken rör på sig som ett sätt gäddor gör så jag släpper den direkt och letar vidare efter hungriga gösar.
Det var tyvärr väldigt få av dem men hittar några mellanfiskar men de vill inte vara med. Någon går upp och tittar men de flesta bara glider sakta ner mot botten eller simmar som tokar i sidled.
Dagarna går fort så här års så när det började mörkna på så bröt jag med tanken igen att en fisk räcker.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar