lördag 26 september 2015

Borrefiske

Kom ut på lite borrefiske tillsammans med min fiskebroder Åsberg förra helgen, vindarna skulle vara lite för häftiga för de större sjöarna så blev en lokal liten sjö som min aluma fick sjösättas i.
Är på plats i god tid så när Johan kommer så är redan jag och båten i plurret och jag hämtar upp honom och kör ut mot sjöns hetare områden.
Får kontakt direkt med lite borrar och en hel del mindre gäddor som verkade trivas i betesfiskstimmen.
Simmar hem igen :)
 Hittar mycket fisk men svårt att få till att hugga till en början men efter ett tag så börjar dem komma igång och det droppar in lite borrar i båten.
Röda fin fenor
 Det som fungerade bäst idag var helt klart 9 cm shadteez i olika färger.
Kunde efter dagen summera ett 10 tal borrar och ett 30 tal mindre gäddor.Är för jäkla trevligt att bryta av gösfisket med lite abborrar ibland och man blev ju inte mindre sugen nu när jag fick hem två nya spön från Westin som ska testas.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar