lördag 5 september 2015

Pelagiskt vertikalpass

Blev ett pass igen efter de pelagiska gösarna och kom fram till rampen vid halv 8 tiden och trailade i båten, kaffet kom fram och jiggarna åkte på spöna så man efter en stunds transport kunde börja söka efter ekon.

Dröjde ett par timmar innan jag hittade första fisken som stog högt i vattnet, två meter i från givaren och när den får se min slime så stiger den sakta och klipper direkt.
Stenhårt mothugg och det är tvärstumt och fisken rör sig inte en millimeter, då händer det som inte får hända just nu. Skravknuten smäller :(

Sitter och irriterar mig på det en stund men det är bara att gå vidare och söka efter mer fisk.
Hittar inte mycket mer att fiska på så fäller upp givaren och byter plats i sjön om hopp att se lite mer fisk, vilket också blir fallet men det är mest mindre fisk.

Hittar ett eko som sticker ut bland de andra och jag lyckas få henne att hugga, bjuder upp till ruskigt bra fight så man blir rätt förvånad när hon kommer upp att hon inte är större.
5900g
Det är en långsmal fisk men den räddade dagen och efter denna så hittar jag inte direkt några fler bättre fiskar.
Hade en helt underbar dag på sjön med svag vind lite sol och lite moln.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar