söndag 23 augusti 2015

Dagens gösfiske

Nytt pass nya möjligheter! Steg upp i bra tid och efter att varit förbi macken och tankat upp båten så satte jag kursen mot rampen och var ute färdigriggad strax efter sju.

Började söka efter ekon utmed branter men det var dåligt med fisk framme eller rättare sagt ingen fisk över huvudtaget. Tog två timmar innan jag släppte jiggen och som jag misstänkte så såg ekot mer gäddlikt ut än att det skulle vara gösta.
Mycket riktigt kommer en sådan explosions rusning mot jiggen men jag hinner veva undan jiggen men det var med nöd och näppe då slimen var hårt eftertraktad av gäddan nere i djupet.

Kör vidare och hittar inget vettigt alls att släppa på förutom någon mer gädda som var i farten igen, hittar också någon bättre gös tillslut som går upp och kollar på två jiggar men som hånflinade stort när de simmade ner igen och inte lät sig överlistas.

Hittar sen en bättre gös som hugger men går loss efter att den vänt ner och en rusning på 5-6 meter, suck det kändes som en bra fisk men ibland så är det stolpe ut.

Hittar sen en fisk till i samma område där jag tappade den bättre och lyckas lura upp en gödkänd fisk ändå.
5200g
Detta var sista som hände då all fisk var borta de sista timmarna innan jag bröt för dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar