lördag 9 augusti 2014

Trollingfiske

Vi hade ett tag pratat om att det skulle vara kul att åka ut på ett morgonpass med lite trollingfiske och sagt och gjort så bestämde jag och Åsberg att det skulle bli av.
Klockan ringde tidigt då vi skulle mötas upp vid sjön vid halv fyra men när jag kommer fram så märker jag direkt att smhi har kastat tärningen på tok åt fel håll och jag möts av en rätt kraftig pålands vind inne vid rampen.
Smhi som sa det skulle vara vindstilla och upphåll hela dagen så den där magiska morgonen missade vi totalt.
Efter en halvtimmes fiske så börjar det dugga lite lätt och Åsberg säger att hoppas det slutar snart då jag inte har någon jacka med mig. 
Haha, gissa om det slutade! Nej det tokregnade hela passet och Åsse fick sitta under vågpåsen hela dagen och ha den som skydd.
Såg rätt roligt ut det där!
Fisket gick bra antalsmässigt men inte alls så bra storleksmässigt men vi lurade upp 22-23 gösar men inget bättre denna gång men var ändå trevligt att komma ut på lite mer socialt fiske och släpa lite plast bakom paravanerna igen.
Tidig morgon
Åsse med dagens minsta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar