söndag 4 maj 2014

Gösfiske

Kom ut på en kylig sjö med rätt kall nordanvind och fick ner givaren och börjar att leta ekon, dröjer någon timme innan jag hittar ett stabilt eko på 6 meter som jag börjar fiska på.
Jag får ingen reaktion från fisken som sakta går undan från båten men efter 4-5 minuters nötande så vänder den upp och det tar min 8 tums transparante roach stenhårt.

Hon bjuder upp till bra dans innan hon ligger i håven och jag kan väga in en bra fisk på 7700gram.
7700g
Sura jävlar :)
Fiskar vidare och hittar några fler bättre ekon men dem vägrar att ta, många går upp till jiggarna men biter inte och andra bara går undan hela tiden så det är svårt att få ner jiggen till dem.
Blir några mindre fiskar till innan det blir dags att avsluta dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar