måndag 19 maj 2014

7620g gös

Nu var det åter dags för att testa gösarna om dem var sugna på lite gummi.
Körde ut i bra tid på morgonen för att kunna ta till vara på hela dagen och jag hittar då lite fisk då och då.
Men dem små liven var inte alls sugna på att hugga utan skulle bara gå upp och titta på jiggarna och sen sjunka undan. Vissa av gösarna var uppe på 3-4 olika jiggar men det var inget som föll dem i smaken.

Körde på och såg nog 6-8 bättre ekon på förmiddagen men alla visade samma tendens, titta och sen gå ner igen.
Men tillslut så fick jag ett bättre eko att hugga över sjöns djupare delar, fisken stog på 6 meter och smög upp och granskade jiggen länge länge innan ett försiktigt hugg kom.
Stenhårt mothugg och fisken satt och bjöd upp till en bra kamp och när hon kommer upp i ytan första gången ser jag att stingern sitter i yttersta skinfliken och det var på håret jag kunde håva henne innan kroken släppte.
Ibland så ska man ha lite tur med sig :)

Väl i håven så ser jag en grov fisk med bra höjd men utlekt men vågen stannade på fina 7620g och 89 cm.
Skönt att lyckas lura en bättre fisk av alla ekona som man fiskade på.

Körde på men efter detta så vände det och jag såg inte ett ända eko mer på hela dagen, så det var bara att vara nöjd med dagen och åka hemåt.
7620g
Ibland så slår vädret om snabbt, från sol och fint till att det börjar mörkna på runt sjön och snabbt bryter världens åskoväder ut och regnet öser ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar