fredag 28 februari 2014

Årets båtpremiär

Igår så var det äntligen dags för att knuffa i båten för första gången denna säsongen. Skulle in med bilen på verkstaden en timme på morgonen och efter det var det bara hem och hämta båten för att ge mig ut men riktigt så smidigt gick det inte. Det tog bra mycket längre tid med bilen än vad jag hade räknat med och när jag väl var hemma så blev det att snabbt packa ihop sakerna för att bege mig ut en halvdag. Har fått rapporter om att mitt hemmavatten har varit helt öppet i några dagar så jag kör på detta alternativ då mycket tid hade gåt till spillo. Men vad är det man ser när man kommer fram till hamnen, hela sjön ligger fortfarande täckt med is och ett par väl valda ord om våran himler flög runt i huvudet. Ännu mer tid hade gått till spillo och jag fick styra om resan mot annat håll och runt halv ett tiden så kunde jag komma ut på sjön men då i total tokdimma, tror inte jag såg 15 meter och man körde runt i blindo. Fisket blir riktigt svårt tycker jag när man inte har några referenser att gå på, mörker och dimma gör det svårt att få fullkontroll. Körde några timmar innan det började spricka upp och solen tittade fram, det blev två småjuniorer på dem nya slimteez i 9 tums varianten som fick rädda namnet och premiären. Gösarna är riktigt svåra så här års men det räcker med ett hugg så kan drömmen bli sann, kör hårt skitfisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar