onsdag 11 september 2013

Service och underhåll och lite fiske

Efter att elmotorn fått lite stryk och det börjat glappa lite nere vid proppelern och den börjat ta in vatten, den har gått lite konstigt ett tag men nu va det helkört med den.
Kontaktar comsteds om reservdelar och får ett snabbt svar om vad problemet är och de har alla delar hemma och de leverar dem blixtsnabbt till nästan ingen kostnad alls.
Kanon service!!
Får hjälp med att plocka isär allt och vi får efter någon timme ihop allt och vi är nöjda då vi tror att allt är i sin ordning och glappet är borta.

Sen så har min platta som jag har mina batterier till elmotorn börjat vika sig så våran konstruktion höll i tre år av hård körning och nu gick det inte längre.
Så åkte till Henke i Lammhult som driver Combi Montage som hjälpte mig att göra den första plattan och denna gången så gjorde vi det lite rejälare så nu hoppas jag det håller i många år framöver.
Stort tack för din experthjälp!

Nästa dag var det dags för fiske och vi drog iväg mot sjön och skulle börja fiska, hittar ganska direkt ett bra eko i vinden men till våran förvåning så fungerar inte elmotorn då den istället gick baklänges och det blev ingen kraft alls i den. Vi testar en stund men märker ganska snabbt att det inte kommer gå något bra och vi bestämmer oss att traila upp och åka hem och fixa felet.
Det gick fort att lokalisera vad vi hade gjort fel och efter att vi vänt på plattan där kolen sitter så fungerade det klockrent.

Iväg till en närmare lokal sjö då vi förlorat tillräckligt mycket fisketid så hade vi jiggarna doppade i vattnet vid 10 tiden.
Fisket var svårt och man märkte tydligt att dem inte riktigt var i stöten men vi kunde tillslut landa ett tiotal gösar med 4 stycken över 4 kg.

Två dagar senare så ska det blåsa rätt kraftigt och jag bestämmer mig att testa ett nytt vindskyddat ställe som jag i många år tänkt besöka men man kan väl kalla den dag för katastrof och jag gav upp rätt tidigt då det kändes iskallt då jag inte såg något bättre eko förutom en camo som inte tvekade på att klippa jiggen stenhårt.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar