måndag 23 september 2013

Kall morgon med rikigt skönt höstväder

Efter några dagar på jobbet så var man åter tillbaka på sjön, klockan ringde tidigt och när man kom ut till bilen så var det bara att ta fram iskrapan för första gången i år.
På väg till sjön så pendlade det mellan 0-2 grader så det gäller att passa sig så det inte blev som förra året då jag höll på att köra av vägen med båten i en kurva vid en å där det kommit upp fukt på vägen och med 2 plusgrader så hade det frusit så det blev lite action där någon sekund med det gick ju bra tillslut.

Kom fram till sjön där man ser att det ligger dimma ute över sjön men det är inga problem att köra ut och jag börjar fiska.
Hittar några mindre ekon som försiktigt hugger och alla sitter med stinger kroken i mungipa. Dimma ligger kvar och börjar inte släppa förrens halv tio tiden och gösarna börjar mer och mer vakna till.

Det var ett helt okej mängdfiske med de lite större ville inte visa sig förrens runt lunch då det blev ett par godkända fiskar.


5300g

Slank 4900g
De jiggarna som fungerade bäst idag var Westins Bass Orange samt Transparant Roach som jag har lagt på lite färg på som visat sig vara väldigt effektivt.
Fisket var bra i några timmar framåt och jag kunde landa ett gäng fiskar där de flesta låg mellan 3-4 kg.
Tills jag hittar ett bättre eko som också ville hugga och fisken kändes bra. Fisken krigar på ett tag innan hon bryter ytan och jag ska bara håva henne men hon hinner skaka å huvudet och jiggen släpper. Hon ligger kvar några sekunder innan hon fattar att hon är fri och simmar hem igen.
Fisken uppskattar jag till runt 6 kg.
Sen dör fisket ut mer och mer och jag bryter och åker hem och laddar inför nästa dag.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar