tisdag 24 september 2013

Bökigt innan man va på sjön

Planen var idag att köra en sjö lite mer lokalt där jag inte varit på några veckor och tänkte ge denna sjön chansen.
Sista jag var där så va det rätt lite vatten men det gick då bra att sjösätta men det var rejält grunt bitvis.
Kommer dit på morgonkvisten och ser att vattnet sjunkit ännu mer och jag anar att detta kan bli problem men ser att två andra båtar redan lagt i och då tänkte jag att då ska jag också ut.

Packar ner allt i båten och ska traila i och känner att det tar imot lite när båten ska i men jag trycker till och det går bra, kommer uppe lite lera men det ska nog inte vara några problem.
Hoppar i båten och ska tilta ner motorn men det ända som kommer är lera. Jag testar gasa lite men jag kommer verken framåt eller bakåt och inser att det inte blir fiske här idag utan fick ändra planerna drastiskt och byta sjö i ren panik för att inte förlora allt för mycket tid på morgonen.

Problem var nu att komma tillbaka till rampen och sen traila upp båten det givarna får sig en omgång i aktern och det är precis att jag får upp båten och man får packa ihop och åka vidare.

Är tillslut vid åtta tiden ute på en annan sjö och börjar fiska när jag direkt hittar detta eko i dimman men tyvärr så vägrar fisken bita på någon av de tre jiggar som visades framför näsan på henne.
Hittar några bättre fiskar till inom några timmar men de får jag inte heller till att hugga och dimman släpper och vinden ökar och jag ser kanppt ett vettigt eko resten av dagen och landar endast 3 ultra miniorer så bryter jag ihop och åker hem tidigt då allt kändes iskallt.
Surgös :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar