onsdag 29 maj 2013

Mardrömmar

Körde ett pass i helgen som var tok segt, fick en liten på första släppet som mötte jiggen och svalde allt.
Gött tänkte jag idag är dem i stöten, men så fel man hade 11 timmar senare hade jag inte fått en fisk till.
Fiskarna skyggade undan för båten hela tiden och dem få som man kunde släppa på gick upp och tittade på jiggen för att senare falla undan hela tiden och visade inget mer intresse.

Men till slut hittade jag ett riktigt bra eko som gick undan efter några sekunders presentation av betet men hittade den igen och efter 3 olika jiggar så steg den sakta upp för att granska jiggen och det small ganska omgående.

Sen börjar en grym match mot en riktigt stor gös. I början släpper inte fisken en millimeter lina utan går neråt 3-4 meter. Efter någon minut så får jag äntligen in lite lina och jag kan börja få upp fisken lite innan den går rätt neråt igen.
Detta är den starkaste gös jag någonsin haft på mitt verikal spö då varje stöt fisken gjorde gick rätt in i ryggmärgen och benen skakade nått enormt av nervositet.
Fisken börjar ge sig och vinden har gjort att jag drivit över fisken som nu är någon meter rätt under båten när det som inte får hända inträffar.

Knuten till stingerkroken går upp och fisken går fri. En del könsord skriks ut över sjön och jag vet inte vad jag ska ta vägen.
Kunde jag åtminstone inte fått se henne, tankarna går igen huvudet och jag missade min chans till en riktigt bra fisk.
Enda hugget på 11 timmar och så slutar det såhär.

Denna fisken har jag nu drömt om i två nätter, men det är väl bara att bita ihop och veta att dem finns där.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar