lördag 4 maj 2013

Fortsatt bra fiske

Blev ett nytt pass igen och återigen så blev det en fantastisk fin och solig dag på sjön. Dessa dagar gör verkligen att man bara vill ut igen och när man i skrivande stund står på jobbet så svider det i en gösfräslst själ.
Fisket började bra då jag hittade ett bra eko som stog nere på nio meter och jag misstänkte att detta kunde vara en lite bättre gös så jag höll på ett tag med den innan den sakta gick upp mot jiggen och gjorde ett litet tafatt hugg men fisken satt och efter en kort fight så ligger hon i håven.
4100g
Fisket blev rätt svårt och endast mindre fisk vill hugga mina jiggar och jag såg väldigt få bättre fiskar men ligger i och krigar och efter att jag fått 4 snabba ultra juniorer i ytan så ser jag ett nytt eko som står högt upp.
Tror att detta också är en mindre fisk men som ger stora ekon när dem står så pass högt. Släpper ner jiggen och efter lite lirkande så smäller det bara till i spöet och det tar tvärstopp på kort lina.
Detta var ju inte någon halvkilos fisk som dem andra utan detta var rejäl tyngd i spöet. Fisken bryter ytan snabbt men börjar där leva jävel ett tag innan hon säkras i håven.
7260g

Underbar känsla
Fisken får en snabb vägning och ett par bilder och jag sätter mig ner i båten och bara njuter av livet. Fiskar någon timme till innan jag bryter och åker hemåt för att ladda inför nästa pass.
Skitfiske!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar