fredag 17 maj 2013

Fortsatt bra flyt i fisket

Glödhett!! 


Ledig dag från arbete och allt annat trams så det skulle bli en dag på sjön. Vinden skulle ta i ordentligt framåt lunch så det blev ett riktigt tidigt pass denna gången.
Var vid sjön och rampade redan vid fem tiden på morgonen och gled ut över sjön.

Med mig hade jag dem nya 8 tums jiggarna från westin som jag hade haft kvälls nöje med kvällen innan.




Hittade direkt ett bra eko på fem meter och släpper ner jiggen, hinner knappt blinka innan det stiger och smäller på. Det var en camo som var i stöten på morgonkvisten.

Fiskar vidare och hittar väldigt få fiskar att släppa på men får fatt i någon camo till och någon mindre gös innan jag hittar ett stabilt eko.
Fiskar på den ett tag med olika jiggar men gösen går bara undan och med lite vind så blev det för påfrestande att nöta vidare.

Kör någon timme innan jag passerar samma område som den större fisken stog på tidigare och av en slump kör jag på den igen om det nu är samma fisk? Det får jag aldrig veta men det kändes som att det var det.
Ger mig fan på att jag ska få den intresserad och nöter vidare, efter ett tag får jag den till att stiga och pang så smäller det.

Det blir en tung fight av en gös som inte vill lämna djupet utan stångar på duktigt.
Men tillslut så tröttnar hon och bryter ytan och jag kan håva.
8680g

90cm
Fisken har en grym kondition och vägs till 8680g och 90 cm lång och jag har precis skaffat mig en ny favorit jigg.
Händer inte mer på många timmar och jag får någon mindre gös till innan vinden blir för stark och jag bryter och åker hem med ett leende på läpparna.
Skitfiske

6 kommentarer:

  1. Vilken start på året du har!!
    Fortsätter att följa dig med spänning!

    Sketfiske

    / Christer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du följer mig här.
      Skitfiske

      Radera
  2. Mycket snygg gös Frallan

    SvaraRadera
  3. Bra fiskat! Kör du med rasselstavarna i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte denna gången, tycker ofta det skrämmer fisken. Beror nog väldigt mycket på olika vatten. Med vänlig hälsning, frallan

      Radera