onsdag 10 augusti 2011

En sann fiskebroder!

Dag 1.

I Måndags så blev det faktiskt bara halvdag på jobbet så hörde snabbt av mig till Johan som skulle ut på lite fiske och det gick så bra att följa med.
Slutade jobbet vid fyra och snabbt in i bilen och åka dem 10 milen enkelresa för ett kvällspass.
Gick nog inte riktigt lagligt allagånger men framme vid rampen i tid och Johan hade redan förberett endel och vi var snabbt ute på sjön.
Direkt när vi kom ut så började det dugga lite lätt och precis när vi fått ut alla spöna så öppnade sig himlen( grymt skönt med tak över huvudet då) och det blixtrade bra i ena kanten på sjön.
Men just då när regnet står som spön i backen ser jag att det hugger på Johans spö och han får springa ut i ösregnet och drilla medans jag sitter inne under tak och tittar på medans han drilla in en fin gös på 4980g. Härlig start!

Efter det fiskar vi bara en liten stund då det kom ett annat åskoväder söderifrån som inte var att leka med så vi plockade upp och körde in och väntade ut piss åskan.
Regnet öste ner och vi satt och hade gött bryggsnack i ca 1.5 timme innan vi kunde ge oss ut igen.
Men tyvärr så stog fisken nu mycket djupare efter åskovädret och vi hade inte ett pet till på grejjerna.

Det regnade bra till och från :)

Johans lysparavaner är ju riktigt porriga!!

Vi fiskade fram till 24:00 innan vi gav upp och det var bara att köra tillbaka till jobbet igen.

Dag 2.

Idag så blev det också halvdag på jobbet och det fanns ju då faktiskt utrymme för en ny tur och efter lite samtal med Johan så ordnade han en ny tur på samma sjö som gårdagen och stog helt redo med båten och väntade in en stressad kockjävel så vi kunde köra ett pass till.
Det var bara att skutta i båten och tuffa ut, en sann fiskebroder ställer upp i ur och skur vill säga. Tack Johan för att du dempade min abstines en smula.

Fiske skulle visa sig segt och efter några timmar så hade jag ett bra hugg som följde med halvvägs in till båten innan den behagade kliva av.
Det var ingen jr fisk men inte heller ett monster men ändå surt att tappa den.
Vi kör på fram tills det börjar skymma innan Johan har en jr på sitt näst innersta spö och det var allt som hände ikväll.

Så jag kan ju summera mitt eget fiske dem här två dagarna med 40 mil i bilen och en tappad fisk. Icke godkänt men det är bara att kämpa vidare.