tisdag 23 augusti 2011

Nu händer det grejjer

Nu så börjar det hända grejjer på fiskefronten då jag kommer prova på vertikalfisket som jag inte har lagt någon tid på innan.
Så i lördags togs ett stort steg då jag köpte en aktermonterad elmotor som troligtvis kommer fungera kanonbra på min båt.

I måndags så var det premiär med vertikalfisket då jag fick följa med gösexperten Niclas ut i hans båt och ser hur saker och ting fungerar med den sortens fiske. Tyvärr så var det en riktigt seg dag med endast 3 juniorer som kom upp och några missade hugg.

Men det var verkligen kul och framför allt spännande att se gösarna stig upp för att checka in jiggen och se hur den reagerar på betet.

Så nu har jag beställt lite jiggar och grejjer så man snart kan börja komma igång med detta fisket på egen hand.

Idag så var jag ute och trollade en sväng vilket började segt men det kom ett par hugg perioder under dagen så jag kunde tillslut summera 9 landade gösar men ingen toppfisk i båten för den släppte under båten.
Fick ett kalas hårt hugg som stångdes bra under båten och vägrade lämna det djupa vattnet och komma upp. Fisken gick förbi båten och var påväg in i elmotorn och då släpper tyvärr en väldigt bra fisk.
Så det blev ett par könsord där ute på sjön idag. Men men sånt är livet och man vet ju att dem finns där.



Jiggskallar 21 och 28 gram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar