tisdag 16 augusti 2011

Äntligen på sjön igen

Igår så var det tänkt att jag skulle köra ett pass men när jag kom fram till sjön så hade mitt startbatteri laddads ur och var stendött. Det måste varit en protest av båten som fått stå inlåst i 2.5 vecka. Hon slog näven i bordet helt enkelt och sa ifrån.
Så det vara bara att åka hem och ställe på laddning och hitta på andra uppgifter denna dag istället, vilket kanske inte var fel då det var blåsigt och regningt hela dagen.

Ny dag och nya möjligheter och ett nyladdat batteri så skulle det nog gå bättre.
Började fiske vid 7 tiden och tog en jr på utlägget och när allt var ute så dröjde det bara ett 20 tal minuter innan det hugger till rejält i innersta spöet och det stångar på bra och skriker gädda.
Men jag blev rätt förvånad när man ser en fin gösfena bryta ytan några meter bakom båten och jag kan landa en fin gös på 4500g.
Bra start!
Fiskar vidare och har lite hugg hela tiden och det dröjjer några timmar innan det hugger tag hårt i en nisse och det känns att det är en bättre fisk.
Härliga gösknyckar kändes det som men till min förvåning så var det denna gången en gädda på 5-6 kg istället.
Körde på ett tag till och tappade ett bra hugg men kunde summera ihop 5 timmars fiske med 11 gösar och 1 gädda innan jag fick bryta då vinden ökade kraftigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar