måndag 4 juli 2011

Förmiddags pass och gps strul

Det var tänkt att jag skulle prova min nya plotter idag men så blev det inte. När jag hade monterat den igår så hittade den inte gps pucken så det sket sig. Satt och meckade lite men fick inte liv i den tyvärr.
Så istället fick vi ta polarens båt och vi rampade i vid sjutiden i nordanvinden och började fiska. Det var segt dem första timmarna innan jag får en fisk runt 2 kg.
Efter ett tag är det dags på samma wobbler igen och då känns det bättre med tyngre slag innan den kliver av efter ca 1 minuts drillning. Detta var uppe i norränden av sjön där det var lite lugnare då smhi hade missbedömt vinden idag igen :( så vi snurrade runt i det området.
Efter ett tag så får polaren upp en gädda som tyvärr var riktigt mager och sliten och när vi krokar loss den så förstår vi varför.
Den hade ett 4 krokstackel i svalget som gjort det svårt för den att äta så efter lite trixande så hade vi fått ut 3 av 4 krokar vad man nu ska ha så många krokar på ett tackel?
Vi får hoppas den klarar sig men jag är väldigt skeptiskt till detta tyvärr.
Sen tappar jag en mindre fisk till och landar en till junior innan vi ger upp och åker hem.

För mig blir det till att försöka få igång lodet om jag nu lyckas med detta.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar