tisdag 12 juli 2011

Dagens fiske

Idag så ringde klockan tidigt och jag var på plast vid sjön redan kvart över tre.
Hann inte få ut grejjerna innan det högg i ett ytterspö fiskad med en ytligt gångde nisse men tyvärr så klev den av direkt.
Sen så högg det bra i cirka 1,5 timma och jag kunde summera ihop ett tiotal hugg med 5 landade gösar samt en gädda mellan 5-6 kg.
Efter det så dog allt av, inte ett pill på 4 timmar innan det puffar till i en paravan där en gös hade stångat till betet utan att fastna.
Jag gör en förflyttning då det stog dåligt med fisk i området och körde ett par timmar till och kunde landa ännu en gädda i samma storlek som tidigare efter det bröt jag och åkte hem och sov ett par timmar.

Men när man vaknar igen så var man ju sugen att återigen dra ut en sväng så jag packade ihop grejjerna och stack iväg på en kvällstur.
Det hade nu börjat blåsa lite så det kändes bra efter en förmiddag i plattvatten men det skulle istället visa sig riktigt trögt och alla ekon var som bortblåsta från lodet men det kom upp två mindre gösar innan jag bröt redan efter 3 timmars fiske då det kändes segt.

1 kommentar: