måndag 11 oktober 2010

Kalas väder på sjön

Jag och Mathias körde ett trollingpass efter gös idag, det första man fick göra va att skrapa rutorna för första gången.
När jag väl va vid sjön så låg dimman tät, riktigt svårt att se överhuvud taget.
Som tur är så finns det bra hjälpmedel dvs gps utan den hade det varit omöjligt att åka ut.

Det hände inget dem första timmarna innan det högg till på mitt innerspö och det va en helt okej gös på 4180g.
Efter det så tog det någon timme till innan nästa gös stog på tur, det va också en okej gös på 2750g.

Den spegelblanka sjön gav lite mer ströhugg men bara smått, framåt 2 tiden så började det blir lite småvågor och då trodde vi det skulle komma igång.
Vilket det också gjorde men det va mycket hugg men endast små små pet och det va riktigt svårt att få dem att fastna, men några fiskar kom ändå upp.

När dagen va slut så kunde vi sumera 11 landade gösar och en gädda samt ett 10-12 kontakter som inte ville fastna.


Dimmigt på förmiddagen

Dagens största 4180g

Som vanligt så får all fisk simma tillbaka

4 kommentarer:

  1. Får All fisk simma tillbaka? hm ... några borde du behålla tycker jag nog. Gös är väldigt gott :-)
    //David

    SvaraRadera
  2. Nja det blir inget gös ätande för min del.
    Har inte tagit upp en fisk i år.
    Dem mår bäst av att få simma tillbaka ner i djupet och växa på sig.

    SvaraRadera
  3. hehe du är en C&R taliban alltså ;-)

    //David

    SvaraRadera