lördag 23 oktober 2010

Gös fiske i riktigt höst väder

Jaha där ser man att yr.no kan ha duktigt fel med att spå vädret. Idag skulle det endast blåsa 1 m/s men det gjorde det ju inte direkt.
Istället så blåste det ganska hårt vissa perioder och det gick stora vågor så man fick anpassa fisket en hel del efter blåsten.
Fisket gick idag bra till antalet fiskar och vi kunde landa 13 stycken. Tyvärr så va det inte några enorma storgösar utan mycket smått som vanligt.
Toppfisk för dagen va på runt 3 kg.
Elmotorn som hade premiär tur idag gick mycket bra så den kommer bli kanon till framtida äventyr.
Det högg klart bäst på Nisse färg 12 på förmiddagen sen så slutade det att hugga på den och det började hugga lite varstans så det va svårt att få någon klarhet av vilken färg dem vill ha för dagen.
Imorgon så blir det ett nytt pass efter gösarna.


2 kommentarer:

  1. Har du trådlösfjärris till din elmotor eller den med sladd? (får man be om en båt-post kanske?)
    Ska köpa elmotor till min båt också...kör nog en akterspegelvariant 54 saltvattenmodellen
    //John

    SvaraRadera
  2. Tjena John.
    På den förra motorn så hade jag både fotkontroll och fjärris.
    Men jag har inte instalerat fjärrisarna då jag inte trodde jag skulle använda dem.
    Den nya jag har köpt nu är det endast fotkontroll på.
    Lycka till med ditt köp.

    SvaraRadera