tisdag 13 april 2010

Som ett barn på julafton

Idag va man som ett barn på julafton då det va första gången iår som det blev fiske på öppet vatten.
Riktigt skönt att få lägga i båten och bara åka ut och njuta i det underbara vädret.
Idag så provade jag på flötestrolling och det verkar vara en effektiv metod för dem större gäddorna.

Har inte hittat någon ny båt än men letar för fulla muggar. Då jag inte har någon elmotor så gick det för fort för slowtrollingen så det va inte riktigt optimalt.
Körde ände med 2 drivankare och 2 ikea kassar men fick ändå inte ner farten till mer en strax under 1 knop.

Det va lungt dem första timmarna med plattvatten och sol. Men sen började det blåsa nord vindar och då kom först ett par petningar som troligvis va gös.
Sen någon timme senare klev första gäddan på som va en liten parvel på ca 3 kg som hade fattat tycke för min mört.
Riktigt skönt att få känna lite på dem nya karp spöna och mina nya shimano rullar.

Hade även en gädda till på som valde att kliva av efter 10-15 sekunder sen hände det inte så mycket mer då det började blåsa upp och jag fick avbryta.

Sen kom nästa problem då man skulle ta upp båten, nordanvind som laddade hela sjön gör det helt omöjligt att ta upp båten själv så jag ringde ett par vänner som kom och hjälpte mig.

Tack Bergdhal o Ring för hjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar