onsdag 21 april 2010

Andra gången på öppet vatten

Det har varit lite mycket jobb nu det senaste och dem få dagar jag varit ledig har det varit för mycket blåst för att kunna fiska.
Så idag va jag riktigt laddad för en dag på sjön.
Klockan ringde vid halv fem och när man kollar ut genom fönstret så har det kommit snö. Nej tänkte jag när ska skiten sluta? Vi är ju i slutet på april nu.
Det va också ett par minusgrader och blåse från norr så det va väl inte dem bästa förutsättningarna.

Men det va inget som hindrade mig från att ge mig iväg för att hämta båten och mört hemma hos päronen.
Det sämsta är att jag bara har tillgång till små mört och inte alls den storleken som jag vill ha.
Jag ska ut på jakt efter större som ska användas till helgen om vädret tillåter.

Det började segt då jag provade en "felvänd" vik där det kommer ett utlopp från en mindre damm där det tagits fina gäddor innan men där va det dött.

Så jag drog iväg norrut i sjön och hittade fiske på ca 10 meters djup så jag började fiska mellan 3-5 meter och det dröjde inte länge innan jag fick ett dubbelhugg.
Det blev totalt 7 gäddor idag och jag tappade inte ett ända hugg vilket känns skönt då man är grön på detta här med flötestrolling.
Det va bara smått idag med några fiskar runt 4 kg som bäst.

Dagens sista och minsta gädda på väg in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar