torsdag 31 mars 2016

Vårfisket fortsätter

Ny dag och nya möjligheter, fisket började dock väldigt trögt med få fiskar att släppa på och det tjurade något kopiöst. Inte en reaktion att gå upp mot jiggen utan simmade surt bara iväg och det var allmänt svårt att få bra träffar på dem då de rörde sig hela tiden.

Runt lunch så verkade komma en vändning när jag hittar en fisk som är mer i stöten och stiger snabbt mot jiggen för att sedan backa undan och smyger sen upp igen och klipper min Slime Twinteez som varit överlägsen sista tiden.
Kommer upp en vårgös i fin kondition, inte så lång men som sagt bra kondis.
5740g
Skönt att det släppte så var det bara att söka vidare med lite mer självförtroende och jag får någon mindre fisk till innan jag kör på ett bättre eko.
Fisken stiger sakta upp halvvägs till jiggen som dinglar nere på 8 meter för att sedan backa tillbaka och kommer sen igen upp och jag twitchar iväg jiggen vilket utlöser ett hugg.
Fisken krigar på bra och väl i håven ligger en nya lite större gös en den första, kameran strular lite så jag tar bara en snabb bild med mobilen innan hon får gå tillbaka.
6760g
Fisket dör efter denna fisken helt av och jag krigar vidare dagen ut men det blir inga mer fiskar.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar