söndag 23 januari 2011

Inte lika bra fart i fisket idag

Fiskade idag på samma sjö som igår men fisket var inte alls lika bra som gårdagens pass.
Idag va det jag, Leif och Johan som åkte och jag hämtade upp dem tidigt och iväg mot sjön.
Jag och Johan körde ismete och Leif pimplade efter dem randiga riddarna. Dagens fiske va ganska segt. Kan ju varit för att jag blankade men Johan lyckades lura upp tre gäddor idag.
Dem låg mellan 3.5 - 4.4 kg så medelvikten va ok men inte lika bra som igår.
Leif lyckades att lura upp några borrar av blandad storlek med en topp på kanske 3 hg så det va bara jag som fick det fina namnet :)
Nu så blir det lite vila i soffan ikväll då det varit två riktigt tidiga dagar så man somnar nog gott ikväll.
Men tror att jag satsar ett pass på gös imorgon.
Skitfiske på er.


Johan med dagens första och minsta gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar