tisdag 4 januari 2011

Äntligen lite mildare väder

Skönt att slippa dem riktigt låga temperaturerna. Nu ser det ut som att det ska ligga runt nollan ett tag framöver och det tycker jag är toppen.
Fiskade lite efter gös idag igen och fick upp 2 stycken gösar som låg runt 2.5 kilo båda två.
Huggen kom rätt tidigt och nära inpå varandra och givetvis samma hål.
Det hade inte hänt något alls och mörtarna verkade riktigt lugna så jag borrade snabbt upp två hål till brevid det hålet som gett resultat och i med mörtarna och genast så började dem va nervösa och dem va riktigt nervösa hela dagen och jag bara satt och väntade att det skulle smälla på men icke.
Det hände inte mer och jag fick ta mitt pick och pack och vandra hem när det mörknade.
Kör imorgon ett pass efter gädda tillsammans med team åsberg.
Rapport kommer i morgon eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Tjena Frallan,

    Har en fråga, vilken storlek har du på isborren? jag menar vilken diameter?
    Ska köpa en själv här och behöver lite tips

    SvaraRadera
  2. Jag kör med ett 200mm och du ska absolut inte ha mindre om du riktar ditt fiske efter gädda och gös.
    Skitfisk

    SvaraRadera