söndag 26 juni 2016

Gös och abborrefiske

Förra veckan så bestämde jag och Fidde att vi skulle köra ett borrepass men att vi skulle köra ett par timmar pelagiskt och se om det fanns någon fisk framme.
Jag hittar ganska direkt en bättre fisk som står högt upp i vattenmassorna. Fisken ser jiggen som är en bass orange 8 tums twinteez ganska omgående och stiger mot jiggen, stannar upp och jag lyfter lite försiktigt och ett bra hugg är ett faktum.
Fisken går upp i ytan för att sedan vända neråt och trycker på bra i flera rusningar neråt innan fidde säkert håvar henne.
7 plus säger vi direkt men när jag tar uppe henne i håven känns hon sådär härligt tung och vågar stannar på 8860g.
8860g

Simmar hem igen!
Vi kör lite mer pelagiskt och det ger inget mer förutom en gädda som bråkar med fidde ett tag och kan tillslut krokas av i ytan.

Därefter så blir det lite jiggning efter de randig krigarna.
Vi hittar lite ströabborrar och en hel drös med smågösar som kastar sig över våra jiggar.
Jag lyckas lura upp 2 stycken 7 hektos fiskar som blir de största för dagen.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar