tisdag 20 oktober 2015

Abborrefiske

Blev ett borrepass förra veckan, kom ut vid strax efter nio då jag hade några saker att fixa innan jag kunde sticka ut till en lokal sjö för lite abborre jiggning.
Det är kul att bryta av allt pelagiska fiske med lite annat också och man njuter verkligen att sitta ute i naturen utan att ha full fokus på loden hela tiden och huggen är så härliga.

Fisket började riktigt usel, såg massor med betesfisk och abborrar men de tokvägrade att hugga.
Inte blev det några gäddsnipor heller som man annars får i parti och minut här och det dröjde nog ett par timmar innan första gäddan högg, men det var ju abborre jag skulle ha.

Testar lite olika ställen där alla områden håller bra med fisk men det var tufft att få dem till att hugga.
Fiskar men en miniteez utan någon vidare gång och efter ett tag så nyper det till försiktigt och jag känner det lätt med mitt w8 powershad som jag hade med mig ut för första gången.
Krokar och fast fisk, jag tycker det är svårt att känna om det är en abborre eller en mindre gädda igen men till min glädje kommer en bättre borre upp.
940g 40cm
Fiskar vidare men inga fler borrar vill vara med idag, gäddorna vaknade till liv lite mer på eftermiddagen så man fick känna lite sprattel i spöet innan jag bröt och åkte hem.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar