lördag 13 juni 2015

Svåra gösar med korta huggperioder

Körde ett pass tidigare i veckan där fisket var ruskigt segt, kom ut på sjön vid halv åtta tiden på morgonen på en ganska så blåsig sjö med kraftiga by vindar från väst.
Fick söka lite lä till en början och hittade ett par mindre fiskar de första 3-4 timmarna men de ville inte hugga förutom någon gädda.

Sen lugnade sig vinden något och man kunde söka av andra delar av sjön och det gjorde att jag hittade några vettiga ekon att fiska på men de vägrade och sjönk ner mot botten så fort man kom över dem och visade inget intresse av att äta.

Bara att gno på och vid 4 tiden så kom första hugget för dagen, fisken var en av de bättre ekona som jag sett idag så kändes bra att jag fick henne till att ta.
5600g
Jag kunde väga henne till 5600g innan hon fick simma ner i djupet igen, letar vidare och bara 10-15 minuter senare hittar jag ett liknande eko som jag också får till att hugga men denna fisken går loss efter 10-15 sekunders drill.

Efter detta hittar jag ett par ekon till men de är envisa och vägrar att hugga även om de visar lite intresse.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar