lördag 6 juni 2015

Äntligen en sommardag

Som vanligt innan fisket så försöker man hålla koll på vädret men hela våren så har det inte varit någon rolig läsning. Återigen sitter jag och gnäller på denna blåsiga vår.
Lika så denna dagen så hade smhi ställt upp vindarna rätt rejält vilket gjorde att man inte vågade åka till de sjöar som du skulle vilja utan får nöja dig med platser där du kan fiska i skydd.

Denna dagen hade faktiskt smhi och de övriga vädersidorna fel och det var åt rätt håll för en gångs skull.
Klockan ringde tidigt och det var segt att komma ur sängen efter att man varit iväg och jobbat ett antal dagar och lite sömn på det.
Men det var bara att bita ihop och hämta båten och en sväng förbi macken för lite soppa innan jakten efter ekon kunde börja.

Hittar ett eko efter någon timme som står uppe på 3.5 meter. Fisken smyger upp och ska titta på min slime jigg och efter några sekunder kommer ett hugg. Fisken går fort upp i ytan och jag ser det är en bra fisk.
Efter att det varit lite bus från hennes sida då hon skulle in under båten och härja en sväng innan jag kan håva henne.

7020g
Bilden blev visst inte den bästa då solen låg rätt in i kameran, men men..

Letade vidare och hittar ett bra eko till en stund efter. Fisken går upp och stirrar på jiggen och jag gör en twitch med min viento rulle och det kommer ett stenhårt hugg.

Fisken är tung men jag får upp den ett par meter och då kommer en rusning neråt och linan slår samtidigt in lite i givarhållaren men fisken släpper.
Ett par svordommar går igenom huvudet men det är bara att bryta ihop och köra på.

Efter detta så börjar ekona att försvinna och det blir att åka båt i timmar innan man kan släppa jiggen igen men gösarna tjurar nu och har du tur så fick du upp någon enstaka gös att titta lite på jiggen men inte mer.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar