lördag 7 juni 2014

Ny dag nya möjligheter

Den sista tiden så har fiskarna varit som bortblåsta och väldigt få ekon som man kan fiska på per dag vilket är den största nackdelen med det pelagiska fisket.
Men idag så börjar dem visa sig igen och det kändes hett redan på morgonen men ingen bättre fisk ville hugga.
Bytte till ett annat område i sjön och direkt så får jag på en hyfsad fisk på 4,6 innan fisket dör ut ett tag.
Hittar några skapliga ekon som bara går upp och granskar jiggen innan dem simmar iväg igen.

Körde på och runt middag så började några bättre fiskar visa sig på lodet igen men tyvärr så stog många av dem för djupt för att kunna fiska på dem men vissa av ekona var fiskbara och jag ser ett fint eko nere på 10m.

Det tar säkert 10 minuter innan jag får en reaktion och fisken kliver uppåt sakta mot jiggen och allt sjunker ihop till en stor gul boll i skvallerfönstret.
Fisken granskar jiggen i vad som känns som enorm tid och sen kommer ett karatehugg och fisken bjuder upp till bra kamp innan hon ligger i håven.

6700g
Fisken vägs fort till 6700g innan hon får simma åter.
Fisket dör efter detta ut och jag ser inte några fler ekon dem sista fyra timmarna innan jag bryter för dagen och åker hemåt.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar